10 geniale måter å få i seg nok vann

Drikker du nok vann?

Særlig når det er varmt eller når du er ekstra aktiv, er det viktig å få i seg nok vann, men mange synes det kan være en utfordring.

Fyll en glassbeholder, som denne, med iskaldt vann med smak, gjerne med et par isbiter, da går det som en lek. (Jeg kjøpte glassbeholderen på skeidar til bare 149,-. Du finner den her.) Du kan også bruke en termoflaske.

Vann med smak – 10 favoritter

  1. Biter av eple og et par kanelstenger
  2. Vannmelon og mynte
  3. Sitron og agurk
  4. Halve druer
  5. Jordbær i skiver
  6. Appelsinskiver
  7. Honningmelon
  8. Gulrøtter i lange strimler
  9. Biter av mango
  10. Sitronmelisse

Tips:

Er det vanskelig å få barna til å drikke nok vann? La dem prøve vann med smak og gi det et spennende navn. Sjørøverdrikk, prinsessevann, blomsternektar, trylledrikk etc. Bruk fantasien.

Foto: Franciska Munck-Johansen

Følg gjerne Franciskas Vakre Verden på Facebook og Instagram for mer inspirasjon 🙂

Har du lyst på kakeboken Franciskas fristende kaker? Klikk HER for å bestille den.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

1 kommentar

  1. Jeg har aldri prøvd med vanmelon, takk for råd! Jeg skal prøve !